Search the web with Google

Enter your email address:


Ubuntu install

Jeroen´s weblog


Pagina's

19 juli 2011

Evernote

Er zijn applicaties waar je nooit afscheid van zult nemen en bij mij is dat Evernote. Evernote is een dienst waar je online een aantal notebooks kunt aanmaken en daar informatie in kunt verzamelen. En met informatie bedoelen we weblinks, artikelen, foto’s, gesproken notities etc,etc. Naast de apps voor de smartphones en de iPad is er nu ook een applicatie voor de Honeycomb tablets.

Evernote voor Honeycomb

De Honeycomb editie maakt prachtig gebruik van het 10 inch scherm. De applicatie heeft als startpagina een overzicht van alle gemaakte notities, welke op maand worden weergegeven. Een klik op een notitie laat je de informatie bekijken maar aan de rechterzijkant is nog steeds een scrollbalk waarmee je naar andere notities kunt navigeren.
Het menu aan de rechterzijde is verder verdeeld in een button waarmee je naar de verschillende notitieboeken gaat of naar de verschillende tags die je aan een post kunt geven. Als laatste is er ook een pagina waar je de gedeelde notitieboeken ziet (ook dat kan).
Het maken van een notitie vergt ook maar een klik en je kunt aan de slag. Schrijven, of een artikel of foto importeren maar ook een stemnotitie. Een klik op het microfoontje laat de opname starten en je kunt tijdens het opnemen ook nog notities maken.

Evernote is een must

Het maken van de notities of bookmarks zijn helemaal simpel als je de plugin gebruikt voor de Chrome Browser. Met 1 druk op de knop kun je de info opslaan en s’avonds op je tablet teruglezen. Bij mij neemt Evernote eigenlijk ook de functie van app als Read it later over.
Omdat de dienst zowel op mijn tablet, desktop als mijn Android telefoon draait heb ik overal de beschikking over mijn gegevens en notities. Een must have !

Geen opmerkingen: